روانشناسی جئونگ – ذهنیت 2000 ساله کره‌ای برای زندگی شادتر

روانشناسی جئونگ

معرفی جئونگ – ذهنیت کره‌ای باستانی

جئونگ مفهومی است که بیش از 2000 سال بخش جدایی‌ناپذیر فرهنگ و جامعه کره‌ای‌ها به‌شمار می‌رود. این واژه به احساس عمیق وابستگی ترجمه می‌شود و می‌تواند میان هر شخص و هر چیزی از جمله اشیا و مکان‌ها ایجاد شود.

بر اساس این ذهنیت که همه مسئولیت اجتماعی جمعی داریم، جئونگ از طریق تجربیات مشترک تکامل می‌یابد. هنگامی‌که برای فردی احساس جئونگ پیدا می‌کنید، می‌خواهید از او محافظت کنید و به او کمک کنید.

ضرورت جئونگ در دنیای امروز

همه ما مشتاق عشق و ارتباط هستیم. اما زمانی‌که درگیر مرزهای سخت‌گیرانه روابط و وظایف روزمره می‌شویم، ممکن است فرصت‌های ایجاد جئونگ را از دست بدهیم.

جئونگ به عنوان راهی برای ارتباط بهتر

من به عنوان یک روان‌شناس کره‌ای، اغلب جئونگ را به بیمارانم معرفی می‌کنم تا به آن‌ها کمک کنم حس جامعه قوی‌تری بسازند. تمرین روزانه آن می‌تواند منجر به زندگی شادتری شود. در ادامه راه‌هایی برای اجرای آن آمده است:

1. زمان باکیفیت را با عزیزانتان برنامه‌ریزی کنید

تنظیم ملاقات‌های ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه با خانواده و دوستان در تقویمتان مهم است. اولویت این زمان با هم است، چه خوردن غذای اتفاقی، گفتگوهای عمیق‌تر یا صرفاً پیاده‌روی.

زمان باکیفیت حضوری روابط را به روشی تقویت می‌کند که ارتباطات دیجیتال نمی‌تواند. به ما امکان می‌دهد دوباره ارتباط برقرار کنیم، تجربیات را به اشتراک بگذاریم، از یکدیگر حمایت کنیم و حس تعلق را تقویت کنیم.

2. کمک و پشتیبانی ارائه دهید

به دنبال فرصت‌هایی برای کمک به دیگران در جامعه‌تان باشید، سپس کمک خود را به صورت آزادانه و با مهربانی واقعی ارائه دهید.

این می‌تواند شامل دادن سواری، تهیه و تحویل غذا، کمک به کارهای خانه و تعمیرات، گوش دادن بدون قضاوت یا به اشتراک‌گذاری تخصص و خرد شما با دیگران باشد.

3. تجربیات مشترک معنادار ایجاد کنید

می‌توانید افراد را گرد هم آورید و از طریق علایق مشترک و کار تیمی خاطراتی بسازید.

برای مثال، می‌توانید یک مهمانی با غذای اشتراکی برگزار کنید و از هر نفر بخواهید غذایی متناسب با پیشینه فرهنگی‌شان درست کند. یا با یک دوست زبان جدیدی یاد بگیرید یا در سنت‌هایی شرکت کنید که برای عزیزانتان معنادار است.

4. جامعه‌تان را گسترش دهید و در آن مشارکت کنید

می‌توانید با گرمی خودتان را به افراد جدید در گروه‌ها و حلقه‌های اجتماعی معرفی کنید. با همسایگانتان ارتباط برقرار کنید یا به یک گروه محلی مرتبط با علایقتان بپیوندید.

به تازه‌واردان احساس تعلق، خوش‌آمدگویی و شمولیت بدهید.

5. آسیب‌پذیری را بپذیرید

با جئونگ، مهم است که در تعاملاتتان باز و اصیل باشید. هدف‌تان باید به اشتراک‌گذاری افکار، احساسات و تجربیاتتان باشد، حتی اگر باعث احساس آسیب‌پذیری شود.

وقتی این ترس را کنار می‌گذاریم، فرصت‌های بیشتری برای درک خودمان و دیگران پیدا می‌کنیم.

6. حاضر باشید و گوش دهید

جئونگ بر ارزش توجه و حضور کامل در لحظه تأکید دارد. یک راه ساده این است که عوامل حواس‌پرتی را کنار بگذاریم و به صحبت‌های دیگران گوش دهیم.

بعداً که با یک دوست ناهار می‌خورید، فراتر از سطح بروید و بپرسید: “واقعاً چطوری؟” بسیاری از ما فقط می‌خواهیم شنیده شویم.

این مطالب را از دست ندهید:

جمع‌بندی

جئونگ ذهنیتی باستانی اما همچنان بسیار مفید است. با پرورش جئونگ در زندگی روزمره‌مان، می‌توانیم ارتباطات عمیق‌تر و معنادارتری با دیگران برقرار کنیم و شادی و سلامت روان بیشتری تجربه کنیم.

منبع:
وب سایت‌ CNBC

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *