فواید ویژه سحرخیزی | با فعال سازی ملاتونین | سادگورو

برهما موهورتا چیست؟

برهما موهورتا به معنای “زمان آفریننده” است و به زمانی از شب اطلاق می‌شود که غده صنوبری در بدن انسان در بالاترین سطح ترشح قرار دارد. سادگورو می‌گوید این زمان معمولا بین ساعت 3:30 تا 6:00 صبح است که البته بستگی به زمان طلوع آفتاب در هر منطقه دارد. در این زمان از شب، تغییرات فیزیولوژیکی مهمی در بدن انسان رخ می‌دهد.

برهما موهورتا از دیدگاه سادگورو

ویدئوی زیر (در یوتیوب)، سادگورو به تفصیل در مورد موضوع این موضوع صحبت کرده است:

تغییرات فیزیولوژیک با سحرخیزی

طبق تحقیقات، در برهما موهورتا غده صنوبری در بالاترین سطح ترشح ملاتونین قرار دارد که باعث ثبات خلق و خو می‌شود. همچنین کیفیت ادرار در این ساعت، متفاوت از سایر اوقات روز است. به طور کلی، در این زمان بدن در محیطی مساعد برای تغییرات مثبت قرار دارد.

استفاده از برهما موهورتا برای خودسازی

سادگورو معتقد است می‌توان از شرایط مناسب بدن در برهما موهورتا برای خودسازی و دستیابی به آرامش استفاده کرد. او می‌گوید در این ساعت می‌توان خود را به راحتی به حالت آرامش و بی‌اضطرابی رساند. بنابراین، انجام مراقبه و فرآیندهای معنوی در برهما موهورتا، موثرتر خواهد بود.

انجام مراقبه در برهما موهورتا به دلیل شرایط مناسب فیزیولوژیکی بدن، اثربخشی بیشتری دارد. تمرکز حواس و دستیابی به حالت ذهنی آرام در این ساعت آسان‌تر است. همچنین احتمال از دست دادن تمرکز و وارد شدن به حالت پریشانی ذهنی کمتر می‌شود.

علاوه بر مراقبه، انجام تمرینات یوگا، نیایش و تلاوت کتاب‌های مقدس در برهما موهورتا نیز بسیار مفید است. این فعالیت‌ها با توجه به آمادگی بدن در این ساعت، می‌توانند فرد را به مراحل بالاتری از آرامش درونی و روحانیت برسانند.

در واقع، برهما موهورتا زمانی است که می‌توانید خودتان را همان‌طور که می‌خواهید بسازید. پس از برخاستن در این ساعت و انجام فعالیت‌های معنوی، می‌توان با ذهن و روحی آرام به فعالیت‌های روزانه خود بپردازید.

همچنین ببینید:

آشنایی با ذهنیت بازی بی‌نهایت سایمون سینک

نتیجه‌گیری

با توجه به تحقیقات انجام شده، برهما موهورتا زمانی مناسب برای خودسازی و دستیابی به آرامش درونی است. پس توصیه می‌شود سعی کنید در این ساعت از خواب برخیزید و با انجام مراقبه و فعالیت‌های معنوی، از شرایط مطلوب بدنتان در این زمان بهره ببرید. این کار می‌تواند به کسب آرامش و موفقیت بیشتر در طول روز کمک شایانی نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *