آشنایی با ذهنیت بازی بی‌نهایت سایمون سینک

بازی‌ بی‌نهایت - سایمون سینک

معرفی بازی های محدود و نامحدود

برای آشنایی با بازی بی‌نهایت باید بدانیم، در اواسط دهه 1980، الهیات دانی به نام جیمز کارتی کتاب کوچکی به نام “بازی‌های محدود و نامحدود” نوشت که در آن این دو نوع بازی را تعریف کرده است:

بازی‌های محدود که شرکت‌کنندگان، قوانین ثابت و اهداف مشخصی دارند. مثلا فوتبال یک بازی محدود است که همیشه شروع، میانه و پایانی دارد و هدف آن برنده شدن در بازی است.

بازی‌های نامحدود که شرکت‌کنندگان شناخته شده و ناشناخته‌ای دارند. شما لزوما همه بازیکنان را نمی‌شناسید. قوانین قابل تغییر هستند و شما می‌توانید هرطور که می‌خواهید بازی کنید. هدف ادامه دادن بازی به مدت طولانی است.

آنچه که در مورد این ایده جالب است این است که ما هر روز در بازی‌های نامحدود متعددی شرکت می‌کنیم. مثلا در ازدواج نمی‌توان گفت برنده شده‌اید. در سیاست‌های جهانی هم نمی‌توان برنده بود و حتما در کسب و کار هم برنده ای وجود ندارد. کسب و کار یک بازی نامحدود است.

ویدئوی زیر (در یوتیوب)، سایمون سینک در گفتگویی به تفصیل در مورد موضوع این موضوع صحبت کرده است:

چالش های رهبری در بازی بی‌نهایت

با این حال، وقتی به زبان بسیاری از رهبران گوش می دهیم، آنها از بودن شماره یک، بهترین بودن و شکست دادن رقبا صحبت می کنند. اما در بازی های نامحدود اهداف مشترکی وجود ندارد و چارچوب زمانی مشخصی نیز وجود ندارد.

در نتیجه، وقتی با ذهنیت محدود در یک بازی نامحدود رهبری می کنیم، پیامدهای قابل پیش بینی و ناخوشایندی به وجود می آید که شامل کاهش اعتماد، همکاری و نوآوری است که همگی منجر به زوال نهایی خود سازمان می شود.

پس چگونه باید با ذهنیت نامحدود رهبری کرد؟ چون ما رهبری را مثل یک بازی محدود آموزش می دهیم. مردم کسب و کارهایی راه می اندازند با هدف برنده شدن یا شماره یک بودن، در حالی که این امر غیرممکن است.

رهبری با ذهنیت نامحدود

سایمون سینک در کتابش درباره رهبری با ذهنیت نامحدود نوشته است. رهبرانی که با ذهنیت نامحدود رهبری می کنند، شرکت های موفق تر، نوآورتر و سودآورتری دارند که قادرند برای مدت زمان طولانی بمانند.

این موفقیت صرفا به خاطر ثروت مالی برای مقابله با طوفان ها نیست، بلکه این شرکت ها به رشد و نوآوری و بازسازی خود در برابر فناوری های جدید و تغییر سلایق و سیاست جهان ادامه می دهند.

پس این تناقض بزرگ در بازی بی‌نهایت این است که وقتی با ذهنیت نامحدود رهبری می کنیم و رهبرانی که با ذهنیت نامحدود رهبری می کنند، شرکت های موفق تر، نوآورانه تر و سودآورتری دارند که می توانند برای مدت زمان طولانی باقی بمانند.

بازی بی‌نهایت سایمون سینک

اولویت قرار دادن مردم بر سود

همچنین یکی از نکات مهم در کتاب، اولویت قرار دادن مردم بر سود است. در بازی نامحدود دو ارزش وجود دارد: اراده مردم و منابع.

پول یکی از منابع است که برای ادامه بازی لازم است. اما اراده مردم نیز لازم است. مشکل اینجاست که وقتی سازمان برای برنده شدن شکل می گیرد، امتیاز مهم تر از الهام و انگیزه افراد است.

وقتی منابع را بر اراده مقدم می دانیم، مشکل ایجاد می شود. باید اراده مردم را بر منابع اولویت دهیم. هرچه سود بیشتری کسب کنیم، می توانیم از مردم بهتر مراقبت کنیم.

پس باید تعادل این دو ارزش حیاتی را حفظ کنیم، اما اراده مردم باید کمی بیشتر از منابع اولویت داشته باشد.

همچنین بخوانید:

درباره سایمون سینک

سایمون سینک یکی از تأثیرگذارترین نویسندگان و سخنرانان انگیزشی آمریکایی زنده امروز است. او در 9 اکتبر 1973 در ویمبلدون بریتانیا به دنیا آمد و به احتمال زیاد شما او را از سخنرانی TED او با بیش از 60 میلیون بازدید می شناسید.

در این سخنرانی، سینک ایده اصلی کتاب پرفروش خود در سال 2009، Start With Why (2009) را به اشتراک گذاشت. او با رسم سه دایره متحدالمرکز روی یک تخته وایت برد توضیح داد که بهترین رهبران و سازمان ها دیگران را به اقدام الهام می بخشند. با برقراری ارتباط اول چرا آنچه را انجام می دهند، سپس چگونه آن را انجام می دهند، سپس چه چیزی را انجام می دهند – و اکثر مردم و مشاغل برعکس آن را انجام می دهند! موفقیت سخنرانی و کتاب، تأثیر موجی عظیمی را در سراسر جهان ایجاد کرد و او را به شهرت تقریباً یک شبه رساند. سینک اکنون یکی از پرفروش ترین نویسندگان و مقامات کلیدی در زمینه رهبری و تجارت است.

سینک در ایالات متحده زندگی می کند و دارای مدرک لیسانس در انسان شناسی فرهنگی از دانشگاه براندیس است. او بعداً حقوق را در دانشگاه سیتی لندن دنبال کرد، اما ترک تحصیل کرد و در عوض تبلیغات را خواند و حرفه نویسندگی خود را در آژانس های تبلیغاتی Euro RSCG و Ogilvy & Mather آغاز کرد. اکنون او تجارت خودش را اداره می کند.

سایمون به عنوان یک فرد خوش بین شناخته می شود که به توانایی همه برای ساختن آینده ای بزرگ با هم اعتقاد دارد. “Just Cause” Sinek، مفهومی که او در کتاب The Infinite Game (2018) معرفی کرد، “ساختن دنیایی است که در آن اکثریت قریب به اتفاق مردم هر روز صبح با الهام بیدار می شوند، در محل کار احساس امنیت می کنند و در پایان روز با انجام کاری که انجام می دهند به خانه برمی گردند.” این رسالت اوست و دلیل شخصی او برای این رسالت “الهام بخشیدن به مردم به انجام کارهایی است که آنها را الهام می بخشد تا با هم بتوانیم هر کدام دنیای خود را برای بهتر شدن تغییر دهیم.”

سایمون سینک یک فرد خوشبین است. او به آینده ای روشن و توانایی ما برای ساختن آن با هم اعتقاد دارد.

سایمون که به عنوان “متفکری دوراندیش با خردی کم نظیر” توصیف می شود، زندگی حرفه ای خود را وقف کمک به پیشبرد چشم اندازی از جهان کرده است که هنوز وجود ندارد؛ دنیایی که در آن اکثریت قریب به اتفاق مردم هر روز صبح با الهام بیدار می شوند، در هر کجا که هستند احساس امنیت می کنند و روز خود را با انجام کاری که انجام می دهند به پایان می رسانند.

او همچنان از طریق کتاب های پرفروش خود، از جمله پرفروش جهانی Start with WHY و پرفروش های نیویورک تایمز Leaders Eat Last و The Infinite Game، و همچنین پادکست خود، A Bit of Optimism، به الهام بخشیدن ادامه می دهد. علاوه بر این، Simon بنیانگذار شرکت The Optimism Company، یک شرکت آموزش و توسعه رهبری است و از طریق همکاری انتشاراتی خود با Penguin Random House به نام Optimism Press، افکار و فعالان الهام بخش دیگری را منتشر می کند.

دیدگاه های غیر متعارف و نوآورانه او در مورد تجارت و رهبری توجه بین المللی را به خود جلب کرده است و او با طیف وسیعی از رهبران و سازمان ها در تقریباً هر صنعتی ملاقات کرده است. او اغلب با شاخه های مختلف نیروهای مسلح ایالات متحده و آژانس های دولت ایالات متحده همکاری می کند و عضو ستاد RAND Corporation است که یکی از معتبرترین اندیشکده های جهان است.

سایمون همچنین در زمینه هنر و کارهای غیرانتفاعی یا آنچه او دوست دارد بخش For-Impact بنامد، فعال است. در سال 2021، او The Curve را تأسیس کرد: گروهی متنوع از روسای پیشرو و کلانترها که متعهد به اصلاح پلیس مدرن از درون هستند. هدف آنها ایجاد حرفه ای است که متعهد به محافظت از آسیب پذیران در برابر آسیب در حالی که چشم اندازی از جهانی را پیش می برد که در آن همه مردم احساس می کنند عدالت با عزت، برابری و انصاف اجرا می شود.

کتاب بازی بی‌نهایت (منتشر شده در سال ۲۰۱۹):

کتاب بازی بی‌نهایت

چرا باید آن را بخوانید؟

این کتاب به شما نشان می دهد که مشاغل و رهبران شغلی ضعیف فقط روی فردا تمرکز می کنند، در حالی که شرکت ها و تیم های بزرگ روی نسل بعدی تمرکز می کنند. این کتاب یک چشم انداز بلندمدت در شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا یک سازمان سالم بسازید یا به آن کمک کنید. هر رهبری که به دنبال ایجاد میراث است، این کتاب را چشم گشا و بسیار مفید خواهد یافت. اگر به دنبال ایجاد تأثیر واقعی از طریق کار خود و به جا گذاشتن میراثی ماندگار هستید، این کتاب برای شماست.

کتاب در یک جمله:

بازی بی نهایت توضیح می دهد که دنیای کار و تجارت یک بازی بی نهایت است که نیاز به طرز فکر بلندمدت دارد، و به شما نشان می دهد که چگونه این طرز فکر را به دست آورید و از آن برای پیشبرد عقیده خود، حمایت از دیگران و برنده شدن در زندگی با اخلاقی، مثبت و استفاده کنید. خدمت محور بودن.

نکات کلیدی:

  • بازی های بی نهایت در همه جای زندگی ما هستند.
  • برای موفقیت در بازی بی نهایت تجارت، باید یک هدف معقول و عادلانه داشته باشید.
  • در یک بازی بی نهایت برنده ای وجود ندارد. بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که خود و دیگران را به خوبی آماده کنیم تا بتوانیم به بازی ادامه دهیم.

نتیجه‌گیری

در مجموع، رهبری با ذهنیت نامحدود و اولویت قرار دادن اراده مردم بر منابع مالی، منجر به شرکت‌های موفق‌تر و پایدارتری می‌شود. البته سود مالی نیز برای بقای شرکت ضروری است. اما تمرکز بر رضایت و انگیزه کارکنان، مشتریان و ذینفعان، شرکت را برای موفقیت در بازی نامحدود کسب و کار آماده می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *