چگونه هر روز بعد از بیدار شدن انگیزه بگیریم؟

انگیزه صبحگاهی

آیا تابحال پیش آمده که خارج شدن از رخت‌خواب برایتان سخت باشد؟ آیا شما هم چند بار زنگ بیدار شدن را قبل از برخواستن از تخت به تاخیر می اندازید؟ اگر جوابتان بله است بدانید که تنها نیستید، خیلی از افراد صبح ها احساس کمبود انگیزه می‌کنند. صبح‌ها می‌توانند برای بسیاری از ما چالش‌برانگیز باشند. بعضی اوقات انگار که هیچ چیز نمی‌تواند ما را از خواب بیدار کند و به ما انرژی لازم برای شروع روز را بدهد. اما آیا می‌دانید که رفتارهای و عادت‌های صبحگاهی شما تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی و رسیدن به اهدافتان دارند؟ در این مقاله، به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید با تغییر چند عادت ساده، صبح‌های خود را بهتر و پرانگیزه‌تر کنید.

برای داشتن انگیزه روز خود را با ذهنیتی مثبت شروع کنید

یکی از کارهایی که در شروع روز باید انجام دهید شروع آن با ذهنیتی مثبت است. یعنی تمرکز بر نکات مثبت زندگی و شکرگزار بودن برای جایگاهی که دارید. چند دقیقه در صبح را به فکر کردن به چیزهایی که بابت آنها شکرگزار هستید بگذرانید. به سادگی فکر کردن به چیزهایی مانند داشتن رختخوابی گرم و سقفی بالای سر و در نهایت شروع روز با شکرگزاری می‌تواند به شما در داشتن روزی مثبت و پربار کمک کند.

شروع روز با ذهنیت مثبت نه تنها به خلق حال خوب شما کمک می‌کند، بلکه به شما انرژی و اعتماد به نفس لازم برای مقابله با چالش‌ها و فرصت‌های روزانه را نیز می‌دهد. ذهن مثبت‌اندیش شما را قادر می‌سازد که از هر لحظه زندگی لذت ببرید و از نظرات و احساسات منفی دور شوید. همچنین، ذهن مثبت‌اندیش شما را در رسیدن به اهداف و خواسته‌هایتان یاری می‌دهد. پس، با ذهنیت مثبت شروع کنید و ببینید که چگونه زندگی شما تغییرات مثبتی پیدا می‌کند.

برای روز خود هدف‌گذاری کنید

یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا انگیزه خود را برای انجام کارهای روزانه بالا ببرید، هدف گذاری برای روز است. شما می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید در طول روز انجام دهید، به عنوان یک هدف در نظر بگیرید. این کار می‌تواند کوچک و کم اهمیت باشد، مثل خرید یک چیز جدید یا تماس با یک دوست قدیمی. یا می‌تواند بزرگ و مهم باشد، مثل شروع یک پروژه جدید یا ارائه یک سخنرانی. مهم این است که شما هدف خود را به صورت شفاف و قابل اندازه‌گیری تعریف کنید و آن را در جایی بنویسید که در طول روز بتوانید آن را ببینید. مثلاً می‌توانید یک لیست از هدف‌های خود را روی یک کاغذ بنویسید و آن را روی میز کار یا دیوار اتاق خود بچسبانید. یا می‌توانید از یک برنامه یادآور برای تلفن همراه خود استفاده کنید و هدف‌های خود را در آن ثبت کنید.

داشتن هدف مشخص می‌تواند به زندگی شما جهت دهد و برایتان هدف ایجاد کند. وقتی شما هدف خود را مشخص کرده‌اید، سعی کنید به آن پایبند باشید و آن را در پایان روز انجام دهید. این کار باعث می‌شود که شما احساس رضایت و موفقیت کنید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. همچنین، شما می‌توانید به خود جایزه‌ای بدهید وقتی هدف خود را به اتمام رسانده‌اید. مثلاً می‌توانید به خود چای گرم بدهید، یک فصل از کتاب مورد علاقه خود بخوانید، یک فیلم جذاب ببینید، یا با خانواده و دوستان خود صحبت کنید. این جایزه‌ها می‌توانند شما را تشویق کنند تا به هدف‌های خود برسید و از آن‌ها لذت ببرید.

اگه به دنبال یادگیری اصولی تمرکز هستید، حتما دوره تمرکز دانداپانی رو ببنید!

ورزش کنید تا انگیزه بگیرید

فعالیت بدنی در صبح نه تنها می‌تواند انگیزه شما را برای روز پیش‌رو بالا ببرد، بلکه می‌تواند سلامتی شما را هم بهبود بخشد. ورزش کردن باعث می‌شود که مغز شما اکسیژن بیشتری دریافت کرده و هورمون‌های خوشحالی تولید کند. این امر باعث می‌شود که شما احساس خوشبختی، خلاقیت و تمرکز بیشتری داشته باشید. ورزش کردن همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا استرس روزانه خود را کاهش دهید و خواب بهتری داشته باشید. ورزش کردن در صبح نیاز به زمان زیادی ندارد و می‌توانید با انتخاب فعالیت‌های مناسب با سطح توانایی و علاقه خود از آن لذت ببرید.

صبحانه‌ای سالم بخورید

خوردن صبحانه‌ای سالم راهی دیگر برای گرفتن انگیزه در صبح است. خوردن مواد مغذی میتواند به بهبود تمرکز شما در طول روز کمک کند. غذاهایی مانند تخم مرغ ،حبوبات کامل ، میوه جات و سبزی جات برای صبحانه مناسب هستند.

صبحانه‌ای سالم نه تنها به شما انرژی لازم برای شروع روز را میدهد بلکه همچنین میتواند سطح قند خون شما را تعادل بخشد و از خوردن بیش از حد در وعده‌های بعدی جلوگیری کند. صبحانه‌ای سالم همچنین میتواند به پیشگیری از چاقی ، دیابت و بیماری‌های قلبی کمک کند. برای یک صبحانه سالم ، سعی کنید از چهار گروه غذایی اصلی استفاده کنید: پروتئین ، کربوهیدرات پیچیده ، چربی‌های سالم و فیبر. این گروه‌های غذایی به شما احساس سیری میدهند و به عملکرد مغز و بدن شما کمک میکنند.

جمع بندی

گرفتن انگیزه بعد از بیدار شدن همیشه راحت نیست، اما شروع روز با انگیزه میتواند تاثیر بزرگی بر روی عملکرد و خلاقیت شما داشته باشد. برای اینکه بعد از بیدار شدن احساس خوبی داشته باشید، چند نکته ساده را میتوانید رعایت کنید. اول اینکه، با یک ذهنیت مثبت به روز خود نگاه کنید و به خودتان یادآوری کنید که شما قادر به رسیدن به اهدافتان هستید. دوم اینکه، هر روز چند تا هدف کوچک و قابل دسترس برای خود تعیین کنید و سعی کنید آنها را انجام دهید. سوم اینکه، حداقل ۱۵ دقیقه ورزش کنید تا بدن و ذهن خود را فعال و سالم نگه دارید. چهارم اینکه، صبحانه ای مغذی و متعادل بخورید تا انرژی لازم برای روز خود را داشته باشید. با این روش های ساده، میتوانید روز خود را با انگیزه و شادابی شروع کنید.

2 در مورد “چگونه هر روز بعد از بیدار شدن انگیزه بگیریم؟”

  1. عالی بود من بعضی روزها واقعا برام سخت میشه از رختخواب جدا بشم واصلا خواب هم نیستم وفکرم می ره سراغ آینده و این که به اهدافم می رسم واین فکرا انگیزمو کم می کنه ولی خوندن این مغاله بهم کمک کرد

    1. سلام، خوشحالم که نظرت رو گفتی

      به نظر میاد که این روزا دلت نمی‌خواد برای هدف‌هات تلاش کنی. ولی خوبه که داری دنبال راه‌حل می‌گردی تا بتونی با این مشکلات کنار بیای.

      امیدوارم این مقاله که خوندی برات مفید بوده باشه. اگه حس می‌کنی که نمی‌تونی به هدف‌هات برسی، بهت پیشنهاد می‌کنم که اول هدف‌های کوچیکتر برای خودت بذاری. اینجوری می‌تونی قدم به قدم به هدف‌های بزرگترت نزدیک بشی.

      بعدش هم، اگه حس می‌کنی که داری سراغ کارهای خیلی سخت میری، می‌تونی اونا رو به قسمت‌های راحت‌تر و کوچیکتر تقسیم کنی. اینجوری می‌تونی بهتر برنامه بچینی و راحت‌تر انجامشون بدی.

      در آخر هم، اگه حس می‌کنی که به چیزای جذاب‌تر و شاد‌تر برای هدف‌گذاری نیاز داری، با دوستات یا خانوادت دربارش حرف بزن. همینطور، فراموش نکن که همه ما گاهی حالمون خوب نیست و مهم اینه که بلد باشیم با احساسات بدمون کنار بیایم.

      موفق باشی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *